DutchElectricPowerboats
Wil je alles op dit forum kunnen zien moet je eerst aanmelden en wil je daarna actief meedoen /posten dan is voorstellen verplicht zodat iedereen weet wie je bent .

Veel plezier op het "DutchElectricPowerboat" forum.

mvg, Admin.

IndexIndex  D.E.P. PortalD.E.P. Portal  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Deel | 

Even voorstellen.

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
zoever
nieuw lid

Aantal berichten : 18
Leeftijd : 47
Registration date : 11-10-12

BerichtOnderwerp: Even voorstellen.   do 11 okt - 19:30

Hoi ik ben Alexander en kom uit Den Oever.
Wij hebben nog geen boot maar daar zijn wij mee bezig, met wij bedoel ik en mijn zoontje (12).
We hebben een tekening van het net gehaald en deze boot heet de Atlas van Lines, en wordt 500mm lang niet helemaal de schaal van 1:16 maar dit heeft te maken met de grootte van het balsa.

Het bouwen is geen probleem alleen weet ik nog niet veel af van de hardware dat er in moet .

Ik hoop dat ik hier veel kan leren.
Terug naar boven Go down
Jurriaan
Ing. houtbouw goeroe

Aantal berichten : 821
Leeftijd : 30
Registration date : 28-12-08

BerichtOnderwerp: Re: Even voorstellen.   do 11 okt - 23:04

Welkom Alexander (en zoontje)!

maak gerust een bouwtopic aan, dan kunnen mensen je helpen als je vragen hebt Smile
Je kan alle formaten bouwen die je wil, je zit niet vast aan de lengte van het hout. In principe kan je alle kanten op, je krijgt dan hier en daar een deelnaad.

Nogmaals welkom cheers
Terug naar boven Go down
http://www.dutchelectricpowerboats.nl
papenhove
amperejunkie

Aantal berichten : 870
Leeftijd : 43
Registration date : 11-06-09

BerichtOnderwerp: Re: Even voorstellen.   vr 12 okt - 0:16

Welkom allebei.

Veel leesplezier hier.
Terug naar boven Go down
zoever
nieuw lid

BerichtOnderwerp: Re: Even voorstellen.   vr 12 okt - 9:35

Bedankt voor de reacties, dit is voor mij nieuw ik ben nog nooit lid geweest van een form en zou ook wel eens een fout maken met het maken van een topic of een antwoord.

Zoals ik al vertelde in het voorstellen is het bouwen geen probleem, ik ben scheep’s interieurbouwer en heb custombild zeilboten gemaakt van af 27 meter tot 60 meter.
Nu geef ik les op een mbo en leer daar kinderen het vak in de praktijklessen.
Daarnaast heb ik nog een teken bedrijfje ook het aanpassen van de tekeningen geen probleem 2d en 3d.

Het gaat mij om dat ik een boot maak waar het makkelijkste materiaal voor te bestellen is. (ga hem maken van 2,5 mm balsa (spanten) de buitenkant wordt 2,5 mm balsa gelamineerd met 0,8 mm berken triplex.)
En waar ik dit kan bestellen zoals de motor, schroefas en roer de rest heb ik zelf ik heb namelijk geracet met rc auto’s en vlieg nu nog met een heli .
Voorkeur gaat uit naar een klein model ± 500mm.
Terug naar boven Go down
Jurriaan
Ing. houtbouw goeroe

Aantal berichten : 821
Leeftijd : 30
Registration date : 28-12-08

BerichtOnderwerp: Re: Even voorstellen.   vr 12 okt - 10:07

Leuk! Nog iemand uit de scheepsbouw. Ben zelf Naval Architect, zit dan wel achter het bureau maar toch Cool

Heb je toevallig de beschikking over 1mm berkentriplex? Dit wordt doorgaans veel gebruikt voor de huid van de romp en was hier altijd bij de lokale 'houtboer' te koop. Zelf bouw ik er altijd mee, heerlijk spul. Voordeel is dat je geen balsa hoeft toe te passen als basis. Verder zou enkel 0.8mm ook kunnen voor een klein bootje, mits je deze wel goed af lamineerd met glas/epoxy (eigenlijk altijd een must).

Je kan bij '2 brothers rc' in Bussum je spul halen. Wil je je boot meer budget bouwen dan kan je eens op hobbycity.com kijken. Leuk spul voor weinig! Veel mensen maken al gebruik van de onderdelen van die site.

Terug naar boven Go down
http://www.dutchelectricpowerboats.nl
zoever
nieuw lid

BerichtOnderwerp: Re: Even voorstellen.   vr 12 okt - 10:59

Jurriaan schreef:
Leuk! Nog iemand uit de scheepsbouw. Ben zelf Naval Architect, zit dan wel achter het bureau maar toch Cool

Heb je toevallig de beschikking over 1mm berkentriplex? Dit wordt doorgaans veel gebruikt voor de huid van de romp en was hier altijd bij de lokale 'houtboer' te koop. Zelf bouw ik er altijd mee, heerlijk spul. Voordeel is dat je geen balsa hoeft toe te passen als basis. Verder zou enkel 0.8mm ook kunnen voor een klein bootje, mits je deze wel goed af lamineerd met glas/epoxy (eigenlijk altijd een must).

Je kan bij '2 brothers rc' in Bussum je spul halen. Wil je je boot meer budget bouwen dan kan je eens op hobbycity.com kijken. Leuk spul voor weinig! Veel mensen maken al gebruik van de onderdelen van die site.

Hoi Jurriaan,

Bedankt voor je reactie.
De Materialen voor het bouwen zijn geen probleem.
Als ik het goet begrijp kan ik voor de huid een laag gebruiken 1 of 0,8 mm berkenplex.
En voor de spanten gewoon 2,5 mm balsa te gebruiken dit lijkt mij makkelijk dan kan mijn zoontje de spanten gewoon uitsnijden en het blijft lekker licht.

Ik ben hem nu aan het uittekenen in Rhino de tekening die ik heb is 1:8 en ik ga hem verkleinen zodat de vrouw ook blij is.
Terug naar boven Go down
Lucas
amperejunkie

Aantal berichten : 693
Leeftijd : 39
Registration date : 05-06-09

BerichtOnderwerp: Re: Even voorstellen.   vr 12 okt - 14:26

Welkom en harstikke leuk project!

Lucas
Terug naar boven Go down
gerardnl
amperejunkie

Aantal berichten : 482
Leeftijd : 55
Registration date : 07-04-11

BerichtOnderwerp: Re: Even voorstellen.   zo 14 okt - 8:09

welkom hier

leuk man samen met je zoon bouwen
Terug naar boven Go down
zoever
nieuw lid

BerichtOnderwerp: Re: Even voorstellen.   zo 14 okt - 16:48

Bedankt voor de aandacht.

Ik ben al een topic begonnen, ook heb ik daar al een antwoordt op mijn vragen gekregen.
Alleen nog niet op de werking en montage + onderdelen van een flex-as, voor mij is dit iets nieuws.

Ik ga een bouw verslag bij houden.
Terug naar boven Go down
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Even voorstellen.   

Terug naar boven Go down

Even voorstellen.
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
DutchElectricPowerboats :: Algemeen :: Welkom-
Ga naar: