DutchElectricPowerboats
Wil je alles op dit forum kunnen zien moet je eerst aanmelden en wil je daarna actief meedoen /posten dan is voorstellen verplicht zodat iedereen weet wie je bent .

Veel plezier op het "DutchElectricPowerboat" forum.

mvg, Admin.

IndexIndex  D.E.P. PortalD.E.P. Portal  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Deel | 

even voorstellen.... madtraxx

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: even voorstellen.... madtraxx   za 30 jun - 22:14

Dag heren,

Ik ben patric, 27 jaar oud en woon in hoogvliet.
Al een aantal jaar (zeker 15) ben ik al bezig met voornamelijk rc on / off road.
Het ligt met tussenpozen van een jaar ergens te zwerven in huis en zo af en toe gaat het weer eens kriebelen.
Heb zelf een aantal jaar in een modelbouwwinkel gewerkt, en heb daar wel de nodige ervaring opgedaan.
Het botenverhaal is voor mij eigenlijk nieuw, vroeger wel een simpel robbe bootje gehad maar dat was vier keer niks.
Nu zie je tegenwoordig van alles op brushless motoren lopen, en het gaat echt bloedhard!! Zelf ben ik nogal van het brandstof gebeuren maar wil me toch eens gaan wagen aan een brushless boot.
Omdat ik snelheids-gewijs al wat ervaring heb met auto's, ben ik dus op zoek naar een "beginners setup" waar wel wat vaart in zit.
Ik wil het liefst zelf wat gaan opbouwen zoals een mono, maar heb wel wat vreemde plannen ben ik bang Smile

• niet groter dan 75cm.

• kantelkamer

• waterdicht afsluitbaar bovendek met schroeven

Van de setup's zelf heb ik nog helemaal geen verstand, ik stam nog uit de tijd van de NIMH accu's met balancers en ontladers Smile

Hier 2 rompen welke ik in gedachte heb;

http://www.ebay.com/itm/25-5-RC-EP-Deep-Vee-Ocean-Force-Epoxy-Anti-Turnover-Mono-Racing-Boat-Ship-Hull-/160823834416?pt=Radio_Control_Vehicles&hash=item2571d8f730

http://www.ebay.com/itm/22-5-RC-R-c-EP-FRP-Fiberglass-Deep-vee-Arowana-Mono-I-1-Racing-Boat-Ship-Hull-/160823836301?pt=Radio_Control_Vehicles&hash=item2571d8fe8d
gr.

Patric
Terug naar boven Go down
papenhove
amperejunkie

Aantal berichten : 871
Leeftijd : 44
Registration date : 11-06-09

BerichtOnderwerp: Re: even voorstellen.... madtraxx   zo 1 jul - 0:24

Hi Patric,

welkom hier op het forum en veel leesplezier.

Heel vreemde plannen zie ik niet hoor in je omschrijving, er zijn een hoop bootjes die aan jou eisen voldoen. En zolang het epoxy mono rompjes zijn is het nagenoeg altijd mogelijk om er zelf een kantelkamer in te bouwen als deze er nog niet in zit.
Volgens mij is die arowana best een leuk rompje, misschien zijn er hier nog mensen die er ervaring mee hebben.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: even voorstellen.... madtraxx   zo 1 jul - 23:48

Ik denk dat ik inderdaad voor de Arowana ga, verder heb ik echt geen idee wat voor aandrijflijn ik hierin zou moeten monteren.
Vind die stinger drives er echt super mooi uitzien, maar ik kan niet echt goed bepalen wat voor formaat ik moet hebben.

Aangezien iedereen hier echt "een speedfreak" is, zetten jullie de bootjes weleens in de was om de weerstand te verminderen?
Terug naar boven Go down
steven
komt hier te vaak

Aantal berichten : 172
Leeftijd : 28
Registration date : 21-09-11

BerichtOnderwerp: Re: even voorstellen.... madtraxx   ma 2 jul - 9:22

nee, we schuren zelfs de onderkant What a Face met fijn waterproof schiuurpapier

hierdoor krijg je een heel dun filmlaagje van water op je onderschip, wat nog minder weerstand heeft.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: even voorstellen.... madtraxx   ma 2 jul - 10:10

Werkt dat beter dan schuren, polijsten en vervolgens in de was zetten? Het is dus slimmer als er een dunne film met water zich aan de romp hecht?
Terug naar boven Go down
steven
komt hier te vaak

BerichtOnderwerp: Re: even voorstellen.... madtraxx   ma 2 jul - 10:13

klopt,

ik kan je niet precies toelichten waarom, maar dat kunnen anderen ongetwijfeld.

heb wel eens gehad dat een boot na het spuiten voor geen meter meer ging (instabiel) en na het schuren van de onderkant opgelost.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: even voorstellen.... madtraxx   ma 2 jul - 10:18

leuk he, al die wetenschappelijke materie Smile reden waarom ik het eigenlijk vraag;

Al een aantal jaar poets ik voor de lol auto's (detailen) voornamelijk exclusieve auto's.
Hoe gladder de lak, en hoe beter de was, des te makkelijker het water er weer vanaf loopt;

Nu lijkt het mij dat je daarmee ook de weerstand met het water vermindert, de boot glijd als het ware makkelijker door het water.
Wellicht zwengel ik nu een enorme discussie aan... Razz
Terug naar boven Go down
steven
komt hier te vaak

BerichtOnderwerp: Re: even voorstellen.... madtraxx   ma 2 jul - 10:19

het zou niet de eerste discussie zijn..

ik zeg altijd iedereen moet doen wat ie zelf denkt dat beter is Wink
Terug naar boven Go down
eric_laermans
komt hier te vaak

Aantal berichten : 141
Leeftijd : 42
Registration date : 25-03-10

BerichtOnderwerp: Re: even voorstellen.... madtraxx   ma 2 jul - 10:27

@madtraxx

Misschien toch 'ns proberen met ruw opschuren. Misschien loopt 't water er dan wel beter af.
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: even voorstellen.... madtraxx   ma 2 jul - 10:31

Beter eraf denk ik niet, maar ik denk dat het komt vanwege het feit dat het water dan een dun filmlaagje vormt op de boot waardoor de weerstand lager wordt.

leuk artikel
Terug naar boven Go down
Idannytjuh
komt hier vaker

Aantal berichten : 55
Leeftijd : 29
Registration date : 22-12-11

BerichtOnderwerp: Re: even voorstellen.... madtraxx   ma 2 jul - 12:29

Heyy

Welkom hier op het forum.

Je hebt een pm over een arowana romp .

Greets danny
Terug naar boven Go down
doefer
komt hier te vaak

Aantal berichten : 115
Leeftijd : 26
Registration date : 23-04-10

BerichtOnderwerp: Re: even voorstellen.... madtraxx   ma 16 jul - 19:10

madtraxx schreef:
Werkt dat beter dan schuren, polijsten en vervolgens in de was zetten? Het is dus slimmer als er een dunne film met water zich aan de romp hecht?
mij hebben ze altijd gezegd water op water glijd het beste vandaar het opschuren omdat je dan inderdaad een dunne film van water verkrijgt
mvg
doefer
Terug naar boven Go down
http://www.youtube.com/user/doefertje
Remmie
amperejunkie

Aantal berichten : 428
Leeftijd : 36
Registration date : 25-08-10

BerichtOnderwerp: Re: even voorstellen.... madtraxx   ma 16 jul - 21:03

Welkom!

Door op te schuren maak je hele fijne krasjes waar water in blijft staan tijdens het varen.
Hier komt weer water langs, maar water houd geen water vast en dus zeer weinig weerstand.

Stel je neemt 2 glasplaatjes en legt die op elkaar, probeer die maar eens van elkaar te trekken/duwen dat gaat lastig
ondanks dat beide platen super glad zijn. Het gaat dus niet om het glad zijn zodat je mooie lossing/druppels krijgt (beading/sheeting bij waxen Wink )

Kijk maar naar een golfbal, waarom zitten daar putjes (dimples in)?
Er blijft lucht in de putjes zitten, de bal draait en lucht op lucht geeft geen/weinig weerstand

Waarom de golfbal dan geen hele grote put is? Omdat ie dan niet meer rolt clown
Terug naar boven Go down
gerardnl
amperejunkie

Aantal berichten : 482
Leeftijd : 56
Registration date : 07-04-11

BerichtOnderwerp: Re: even voorstellen.... madtraxx   ma 16 jul - 22:15

welkom hier

daar heeft hij wat aan remmie dat is duidelijk man Very Happy Very Happy
Terug naar boven Go down
Gesponsorde inhoud