IndexIndex  D.E.P. PortalD.E.P. Portal  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Deel | 

RBC Flat Cat (bouwproject afgerond --> SAW 2010, 110.8 km/h

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
AuteurBericht
Jurriaan
Ing. houtbouw goeroe

Aantal berichten: 946
Leeftijd: 25
Registration date: 28-12-08

BerichtOnderwerp: RBC Flat Cat (bouwproject afgerond --> SAW 2010, 110.8 km/h   za jan 03, 2009 4:04 pm

Hallo mannen,

ik zal hier ook even mijn bouwverslag plaatsen van de RBC Flat Cat. Dit model is door mij ontworpen en is eigenlijk een geüpgrade versie van mijn eerste model cat. De Cold Cannon is het nieuwste model, maar door de aanpassingen aan de V1 versie is de Flat Cat ook weer up to date.
Het model is CNC gefreesd uit 3mm triplex en zal bekleed worden met 1mm vliegtuig triplex.

De Romp:
lengte: 700 mm
breedte: 230 mm
Hoogte: laag (zijkant 50 mm)
Volledig houtbouw

De setup:
motor: XL6 cloon voor het proberen
regelaar: H&M/TMM 120/16 (welke mij nog steeds doet verbazen!! wat een sterke regelaar)
Lipo: 3s + 2s Kokam 30/60C
prop: Andy Brown X439

De XL6 cloon word vervangen voor een Vortex VX6XL7 welke toevallig op mijn weg kwam. Nog steeds is de setup erg heet, maar ik wil het gewoon proberen in dit rompje Rolling Eyes

Hierbij wat foto's van de bouw, eerst het frame opgebouwd op de bouwtafel (bij gebrek aan een bouwplank) Deze heeft hierop vast gezeten totdat de onderkant bekleed was. Hierna is het frame los gemaakt met onderstaand resultaat.
Ook ga ik eerst de binnenkant afmaken en inrichten voordat het dek erop komt. Bij een elektro boot is dit wel goed te doen omdat er nog geschoven kan worden met de lipo's (mocht het cg net even afwijken)

De as en struthouder erin gemaakt:

Bezig met zwart glas en drijfvermogen:

Begonnen met het dek:

Zoals te zien is is de romp lekker plat en vrij breed. Dit geeft wel een leuk uiterlijk Twisted Evil

kap van cold cannon passen voor de looks:

Maar natuurlijk moet deze romp een eigen kap krijgen. Daar word er een mal gemaakt welke bestaat uit triplex spanten, waar balsahout tussen zit. Dit is in model gesneden en geschuurd. Hierna is er glas en polyester hars overheen gegaan. En ja, dan maar schuren en plamuren totdat de plug lekker glad word.. Het raam komt er verlaagd in, dus dat neemt aardig wat tijd in beslag..

Het raam:

En alweer een stukje strakker..:

Tot zover eerst dit bouwverslag, ik hoop komende week de romp in de epoxy te krijgen zodat deze afgewerkt kan gaan worden.

Groeten Jurriaan

Laatst aangepast door Jurriaan op zo aug 01, 2010 4:42 pm; in totaal 4 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
http://www.dutchelectricpowerboats.nl
focused
Beheerder

Aantal berichten: 996
Leeftijd: 39
Registration date: 27-12-08

BerichtOnderwerp: Re: RBC Flat Cat (bouwproject afgerond --> SAW 2010, 110.8 km/h   ma jan 05, 2009 12:31 pm

Jurriaan.

Mooi uitgebreid verslag hoor en dit wordt weer een juweeltje van een zelfbouwcat bounce .

groet,

Michiel.
Terug naar boven Go down
Jurriaan
Ing. houtbouw goeroe

BerichtOnderwerp: Re: RBC Flat Cat (bouwproject afgerond --> SAW 2010, 110.8 km/h   ma jan 05, 2009 6:21 pm

Ik ga natuurlijk ook niet voor minder Wink Ook deze cat moet straks er weer uitzien alsof het een epoxy model is!
De romp is aan de boven en zijkant reeds in de epoxy met glas gezet, dus hopelijk een deze dagen de rest van de romp ook.

Keep u updated
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: RBC Flat Cat (bouwproject afgerond --> SAW 2010, 110.8 km/h   ma jan 05, 2009 6:56 pm

ziet er idd erg goed uit! afro

keep up the good work albino
Terug naar boven Go down
bas
amperejunkie

Aantal berichten: 783
Leeftijd: 24
Registration date: 03-01-09

BerichtOnderwerp: Re: RBC Flat Cat (bouwproject afgerond --> SAW 2010, 110.8 km/h   do jan 15, 2009 7:46 pm

Update jaaa cheers je hebt geen tentamens, dat denk je maar lol!

Bas

geen dip maar depsaus
Terug naar boven Go down
Jurriaan
Ing. houtbouw goeroe

BerichtOnderwerp: Re: RBC Flat Cat (bouwproject afgerond --> SAW 2010, 110.8 km/h   do jan 15, 2009 9:20 pm

Tentamens? Kan je dat eten..? clown Heb ze al vergeefs geprobeerd ze weg te toveren..

Ben momenteel bezig met de romp te lamineren en deels is deze al licht geschuurd. Zodra de romp in de spuitplamuur staat zal ik een update plaatsen.
Daarna is het kwestie van die kap afmaken (lekker werkje nog) en dan spuiten in de primer en gaan! Twisted Evil
Tegen die tijd is het mooie vaarwater ook weer ijsvrij, dus dan kan er met een gerust hart (naja, euhm met deze setup rustig..) getest worden

Ook hier, binnenkort meer!

Groeten Jurriaan
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: RBC Flat Cat (bouwproject afgerond --> SAW 2010, 110.8 km/h   do jan 15, 2009 9:42 pm

Motor al binnen Jurr ?
Terug naar boven Go down
Jurriaan
Ing. houtbouw goeroe

BerichtOnderwerp: Re: RBC Flat Cat (bouwproject afgerond --> SAW 2010, 110.8 km/h   vr jan 16, 2009 5:36 pm

Jep! Hier ligt de duitser tussen 2 chinezen Cool

Ga eerst even met de XL6 cloon spelen, maar denk dat de XL7 net even wat beter is Rolling Eyes

Groeten Jurriaan
Terug naar boven Go down
focused
Beheerder

BerichtOnderwerp: Re: RBC Flat Cat (bouwproject afgerond --> SAW 2010, 110.8 km/h   vr jan 16, 2009 10:35 pm

He jurriaan ,

Heb jij de enige echte Vortex afkomstig nog van de RC-Raceboat shop gekocht van Gerwin deze zat nog een paar runs in mijn china clone agitator , plaats deze gewoon direct in je catje ipv de xl6 dat gaat dan wel goedkomen What a Face .

Michiel.

WE DON'T STOP PLAYING WHEN WE GET OLD. WE GET OLD WHEN WE STOP PLAYING.
---------------------------------------------------------------------------
MHZ Drambuie on Ice, MHZ No Mercy , Tenshock Starship (full carbon hydro 1 rigger),
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: RBC Flat Cat (bouwproject afgerond --> SAW 2010, 110.8 km/h   za jan 17, 2009 9:54 am

Michiel,

Die heeft hij niet gekocht, maar gekregen,
als onderdeel van mn dank voor het werk wat hij voor me heeft gedaan.
Jurriaan heeft namelijk het design voor mn grote cat uitgewerkt,
en als hapklare brok gemaakt voor de stickerplotteraar !!
Terug naar boven Go down
focused
Beheerder

BerichtOnderwerp: Re: RBC Flat Cat (bouwproject afgerond --> SAW 2010, 110.8 km/h   za jan 17, 2009 10:12 am

Gerwin ,

Om het even toch , bounce dan nog zal die t leuk doen erin Laughing ik weet wat een design bedenken in illustrator aan tijd kost dusse gerwin we moeten nog ff geduld hebben tot de onthulling Suspect .

Michiel.

WE DON'T STOP PLAYING WHEN WE GET OLD. WE GET OLD WHEN WE STOP PLAYING.
---------------------------------------------------------------------------
MHZ Drambuie on Ice, MHZ No Mercy , Tenshock Starship (full carbon hydro 1 rigger),
Terug naar boven Go down
Jurriaan
Ing. houtbouw goeroe

BerichtOnderwerp: Re: RBC Flat Cat (bouwproject afgerond --> SAW 2010, 110.8 km/h   wo jan 21, 2009 12:05 am

@ gerwin, de dank ik nog steeds groot voor de motor!

Ben vandaag bezig geweest met de rest van de onderkant te lamineren. Het doek is niet in een geheel aangebracht, op de foto ligt het even zo voor de show. Het is 80gr/m2 doek en dat zou voldoende moeten zijn voor de sterkte. De romp is van binnen ook al gelamineerd (zwarte doek is 280gr/m2) en flink stijf. Ik denk dat de romp nu helemaal hard is, wat ook de bedoeling is natuurlijk!

Nu nog een paar kleine plekken in het glas zetten en dan is het een kwestie van schuren..
Morgen de kap mal eens aanpakken zodat de kap ook snel gemaakt kan worden

Groeten Jurriaan
Terug naar boven Go down
bas
amperejunkie

Aantal berichten: 783
Leeftijd: 24
Registration date: 03-01-09

BerichtOnderwerp: Re: RBC Flat Cat (bouwproject afgerond --> SAW 2010, 110.8 km/h   wo jan 21, 2009 12:21 am

Zou wel handig zijn, insmeren, matje er op leggen, plastic zak er over en hup de stofzuiger er aan Laughing vacuum trekken dat ding

Bas

geen dip maar depsaus
Terug naar boven Go down
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: RBC Flat Cat (bouwproject afgerond --> SAW 2010, 110.8 km/h   wo jan 21, 2009 8:08 am

pfffffffff ziet er allemaal wel heel strak uit.

Vind het knap als je dat helemaal uit hout kan opbouwen.

Gr jasper
Terug naar boven Go down
Jurriaan
Ing. houtbouw goeroe

BerichtOnderwerp: Re: RBC Flat Cat (bouwproject afgerond --> SAW 2010, 110.8 km/h   wo jan 21, 2009 1:38 pm

@ Bas, ja een vacuum zou wel relaxed zijn, misschien ooit nog een projectje.. Kwam het op het MBF toevallig vandaag net tegen.

@ Jasper, thnx!

Ben weer iets verder, het doek zit erop en is bijgesneden. Nu nog een paar dingen lamineren (spiegel, achterkant drijvers etc.) en dan maar afwerken

De romp is iets zwaarder dan ik gewend ben (980 gram), maar met de motorisering is dit geen overbodige luxe denk ik. En dit keer is de binnenkant natuurlijk al helemaal klaar, waardoor de romp zwaarder voelt. En de romp is nu super verstevigt, dus ik kan er flink mee knallen Twisted Evil

hmm, 2e rompje voor de german saw? Rolling Eyes

Groeten Jurriaan
Terug naar boven Go down

RBC Flat Cat (bouwproject afgerond --> SAW 2010, 110.8 km/h

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 9Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Similar topics

-
» 25g Flat trailer
» Carnaval 2010
» Derde E 2010
» mivw 2010.
» Kalender 2009-2010

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
DutchElectricPowerboats :: Foto, video en bouwverslagen :: Foto`s , video`s en bouwverslagen-